Přeskočit na obsah

Úterý 15.10.2024

Úterý 15.10.2024

SPEED LIMIT

Lacko lídrem šampionátu, Calvet na „kontinentální“ bedně, Koloc sbírá body

Evropský šampionát tahačů se přesunul na maďarský Hungaroring a tým Buggyra Zero Mileage Racing pokračuje ve vítězné sérii. Lacko se desátým vítězstvím ujímá vedení v šampionátu a společně s kolegy byli svědkem nevšední události během druhé jízdy!

Adam Lacko potvrdil svoji formu z předchozích závodů a během pátečních tréninků zajel celkově nejrychlejší čas, v sobotní kvalifikaci výsledek zopakoval a Buggyrě se na Hungaroringu začalo blýskat na lepší časy. „Normálně tady závodíme, v květnu, teď je půlka října, takže je to dost vidět i na počasí, ale já jsem za déšť jedině rád. Z počátku závodu to nebylo úplně jednoduché, ale nakonec jsem Janiecovi ujel a pak už jsem si až do cíle užíval každou zatáčku,“ radoval se ze svého jubilejního vítězství v sezóně Adam Lacko. Buggyra nechyběla ani na stupních GoodYear cupu.

„Závodím tu poprvé a hned na mokru, ale musím říct, že jsem si to nesmírně užil a v cíli jsme byli s Faasem opravdu natěsno, nakonec je z toho druhé místo, z čehož mám opravdu radost,“ popsal Téo Calvet svůj první sobotní závod. Maďarskou premiéru si odbyla i Aliyyah Koloc. „Strašně to tu klouže, obzvlášť když člověk vyjede mimo stopu, takže jsem se snažila jet co nejčistěji, a hlavně získat co nejvíce zkušeností, nakonec jsem dojela pátá v rámci GoodYear cupu s čímž jsem spokojená,“ popsala svoje sobotní dopolední snažení nejmladší závodnice v historii šampionátu.

Druhý závod byl slovy Adama Lacka „hodně specifický“, byl totiž v polovině z nepochopitelných důvodů přerušen červenou vlajkou! „Hned po startu mi upadl stěrač, takže jsem jel skoro naslepo. I tak se mi podařilo se z osmého místa probojovat se až na třetí a najednou červená vlajka. Vůbec jsme netušili, co se děje, a ani jestli znovu odstartujeme, nakonec po hodině a půl čekání nás znovu pustili na 7 kol. Startovat jsem musel z 5. místa, a byl to opravdu boj až do posledních metrů, nakonec bohužel jen 2. místo, protože jsem Kisse už nestihl dohnat, ale já mám i tak radost, protože se tím posouvám do čela šampionátu, takže za mě určitě spokojenost,“ rekapituloval neobvyklý druhý závod nový lídr šampionátu. Důvod přerušení byl nakonec zástupci FIA označen časový slot světového šampionátu cestovních vozů, který se vysílal živě na Eurosportu, za který se zástupce mezinárodní automobilové federace omluvil a označil rozhodnutí ředitelství závodů za nesprávné.

„Byly to v podstatě dva závody v jednom, ale naštěstí se mi v obou půlkách dařilo, povedlo se mi několik čistých manévrů a díky tomu jsem dojel celkově na třetím místě, z čehož mám opravdu radost, jelikož je to moje první pódium v celkovém hodnocení ETRC,“ radoval se Calvet, který se tak po dnešku posunul na 8. místo v celkovém pořadí šampionátu. „Byl to opravdu dlouhý a náročný den, ale získala jsem hromadu nových zkušeností, v těchto podmínkách se člověk učí každým odjetým kolem. Takže celkově to hodnotím pozitivně a myslím si že dvakrát 5. místo v GoodYear Cupu z toho pokaždé na bodech v celkovém hodnocení není špatný výsledek,“ shrnula svůj den Aliyyah Koloc.

Foto: Buggyra Zero Mileage Racing

reklama
reklama

Lacko lídrem šampionátu, Calvet na „kontinentální“ bedně, Koloc sbírá body

reklama