Tam, kde jezdí opravdoví „chlapi“: Na Severní smyčce Nürburgringu se roztočila kola NLS

V prvním závodě poháru NLS, který se koná výhradně na původním Nürburgringu, se prosadil Manthey-Porsche továrních jezdců Zuffenhausenské značky Estreho, Christensena a Kerna.

Pořadatelé nesmírně oblíbeného vytrvalostního poháru NLS (Nürburgring Langstrecken Serie) letos zatím měli hodně smůly – a to nejen ohledně zuřícího chřipkovího šílenství a s ním souvisejícími zákazy. Jak oficiální testy, tak i první plánovaný závod ročníku se staly obětí sněhových vánic a tak se tradiční šampionát, který se jezdí již od roku 1977, rozjel teprve o tuto sobotu. A jak!

Podnik „Nimex 45. DMV 4h-Rennen“, se sice konal za vyloučení veřejnosti, do paddocku ale přilákal posádky 145 vozů. V kokpitech při tom bylo k nalezení mnoho zvučných jmen: se stovkami poloamatérů a vyslovených „Ringmasterů“ se přijeli měřit například bývalí piloti DTM Christian Menzel, Volker Strycek, Frank Stippler, Augusto Farfus a Maxime Martin, frakci GT zastupovali Carie Schreinerová, Nicki Thiim, Luca Ludwig a na 24km dlouhou horskou dráhu si troufla i „děvčata z Indianapolisu“ Simona de Silvestrová a Pippa Mannová!

O zlatých pohárech celkového hodnocení 4hodinové honičky jely přirozeně silné vozy třídy GT3 špičkových týmů Phoenix, Frikadelli, Manthey, Konrad, Rutronik a Walkenhorst. Nakonec se s náskokem pouhých 17 sekund prosadil Porsche 911 GT3R zkušené domácí stáje specialistů kolem Olafa Mantheye s posádkou továrních pilotů sestavy Michael Chrsitensen (DK), Kevin Estre (F) a Lars Kern (D). Za nimi dojel další Porsche 911 profíků z týmu Frikadelli (Frederic Makowiecki/Dennis Olsen) a Audi R8 LMS týmu Phoenix (Michele Beretta/Nicki Thiim). Za Phoenix nastoupil i pilot české stáje ADAC-GT-Masters, ISR, Frank Stippler a skončil dobrý čtvrtý. Vítězi ujeli za dané 4 hodiny 29 kol a nejrychlejší z nich absolvovali vražedným průměrem 184 km/h. Kevin Estre se tím postaral o nový rekord trati NLS. Na mistrovství, které se koná skutečně ve velmi „přehledném“ časovém rámci (kvalifikace se jede vždy v sobotu dopoledne, 4hodinový závod ještě o stejný den odpoledne!), ještě čeká mezi květnem a říjnem dalších sedm podniků.

Text a foto: Roman Klemm

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *