Monaco Historique nabízí účastníkům za zvláště vysoké „vstupné“ příležitost, zazávodit si tam, kde dříve bojovali osobnosti jako Chiron, Ascari, Fangio, Rindt, Lauda a Senna o vavříny. Nejde při tom jen o tisíce Eur, které musí zaplatit pořadateli – jde i o skutečnost, že se zde musí vypořádat se zvláště „zákeřnou“ charakteristikou dráhy.
Materiál trať nešetří ani bez nehody. K tomu se přidruží skutečnost, že se nejedná o autodrom jako Imola, Goodwood nebo Nürburgring, kde se za jezdecké chybičky platí krátkým výletem na trávník, v nejhorším případě uvíznutím ve štěrku. V monackém labyrintu, tvořeným ocelovými svodidly, vede každý „krok vedle“ nekompromisně do bariéry, která ošklivě zdeformuje i to nejdrahocennější vozidlo.
Jak dokazuje následující foto-dokumentace, byly škody na materiálu letos opravdu vysoké a pořadatel mohl mluvit o štěstí, že se – až na pár pochroumaných kotníků a sebevědomí – všech osm závodů obešlo bez vážných zranění.
Text a foto: Roman Klemm
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-02.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-03.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-04.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-05.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-06.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-07.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-08.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-09.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-10.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-11.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-12.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-13.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-14.jpg)
![](https://www.speedlimit.cz/wp-content/uploads/2022/05/C-15.jpg)